//case
AARØ
Fortællingen om Årø
Ny grafisk identitet
Hjemmeside
Marketing strategi
Profilvideo
Udfordringen
Årø har med succes øget tilstrømningen af især turister de senere år med målrettede tiltag, nye initiativer og sammenhold.
Bosætningen skal følge med, profitere af succesen, at øen har og får mere at byde på.
Fordelene ved bosætning på en ø som Årø skal profileres bedre og endnu skarpere – balance mellem bosætning og turistmarkedsføring.
Desuden ville man gerne have flere tyske turister til øen.
løsningen
Opbygge en ny tidssvarende hjemmeside og en profilfilm, der favner det hele
Siden skal være en stærk kommunikationsplatform ift. eksterne og være bindeleddet til aktuel kommunikation og nyhedsformidling på eksempelvis sociale medier
flere beboere flere turister
vis øens charme på tysk
Hjemmesiden får et mere tidssvarende udtryk og der skabes nogle kampagne-elementer, som kan bruges i fremadrettet kommunikation. Desuden laves en tysk oversættelse af relevante dele af siden. Det skal bidrage til flere tyske turister på øen.
NY HJEMMESIDE – ALT PÅ EN Ø
En ny lækker hjemmeside, som sælger øen som en pakke til både danske og tyske turister. Men også favner beboere, bosættere og selvfølgelig de mange tusinde turister, der besøger øen årligt.
Alle skal finde relevante informationer på sitet – kort og godt.
Øen er kommet på de sociale medier på både Facebook og Instagram, hvor det nye koncept skaber bedre sammenhæng i kommunikationen.
Øens beboerforenings frivillige er “redaktører” på både hjemmeside og sociale medier og har fået behørig uddannelse i den tekniske del.