25261500 mml@add-wise.dk

//case
spitus.dk

 

Strategisparring

Kernefortælling

Ny grafisk identitet

Webshop

Story telling

Hvornår er en flaske spiritus mest spændende? Det er oftest, når låget er taget af, og man tager sig en stille dram eller mixer en drink – til hverdag og fest.
Og lyden af en flaske god spiritus med kork-låg der åbnes, er så sandelig unik.

Det tager Spitus’ nye identitet udspring i.
Spitus vil være Danmarks mest attraktive webshop for spiritus, hvor de selv importerer en del, som ikke fås andre steder.

 

Nordisk enkelthed…

spiritus med proppen over i´et

 

Derfor er der brugt en nutidig font, der har lidt swung og flow, er en smule klassisk, men uden at det kammer over. Den har tyngde, men er på samme tid let og meget genkendelig i udtrykket. 
Proppen er designet som prikken over i’et og der leges med ordene. Spiritus med proppen over i’et.

 

et lille twist

et punktum

Hvorfor? Både for at kommunikere, at Spitus er stedet af handle spiritus, punktum. Det er et bomærke og et kvalitetsstempel. 
Og så er det altid lidt mere spændende at have en identitet med en historie, og et lille twist, som alle umiddelbart ikke ser ved første øjekast.

En overskuelig og minimalistisk webshop, hvor produkterne er helten og ikke forsvinder i visuelt larm. Siden er holdt i hvidt, da det for det første gør det nemmere at arbejde med produkter, som jo oftest er skudt på hvid bag-grund, og for det andet skaber en lethed og nordisk minimalistisk stil, som aldrig går af mode. Det udstråler samtidig seriøsitet, fremstår troværdigt og vigtigst af alt, er nem for brugeren at benytte.

Spitus har selv lagt produkter og tekster ind samt står for den samlede drift af sitet efter overtagelsen.