25261500 mml@add-wise.dk

4 nemme marketingtip, så din hjemmeside står skarpt til vinter
Vinteren er så småt i gang, og det betyder, at vi med Black Friday og det kommende julesalg er gået ind i onlinehandlens højsæsson. 

Konkurrencen om kunderne er hård! Derfor bør en gennemgang af din hjemmeside og markedsføring stå øverst på vinterens to do’s.

Hvis du vil trække flere besøgende til din hjemmeside eller webshop, har vi bikset nogle tips sammen til dig, som giver dig effektive her-og-nu-løsninger til at komme godt igang.

1. Er din hjemmeside fuldt optimeret til mobil?
Over 60 procent af al hjemmesidetrafik kommer fra mobile enheder. Derfor skal alle sider altid kunne indlæses hurtigt, være nemme at bruge og se godt ud på en mindre skærm for at være opsat optimalt til den gennemsnitlige besøgende.

Du bør derfor gennemgå dine sider på en mobilenhed for at teste brugeroplevelsen og udseende, når du navigerer rundt på din side. 

På din computer kan du i Google Chrome også få vist siden som mobilenhed ved at højreklikke og trykke “Undersøg”. Herefter vil du i højre side af skærmen kunne klikke på et lille mobil- og tabletikon for at ændre visningen.

I det program, din hjemmeside er bygget i, er det med stor sandsynlighed også muligt at ændre visningsformen til mobil på din computer.

2. Test dine siders hastighed
En langsom hjemmeside kan være en af de primære årsager til, at du mister kunder til dine konkurrenter.

Med Googles PageSpeed Insight værktøj (https://pagespeed.web.dev) kan du teste udvalgte siders indlæsningshastighed for at se, hvor godt din hjemmeside er optimeret til mobil eller computer.

Du tester din sides hastighed ved at kopiere URL’en fra den udvalgte side ind i værktøjet, hvorefter du trykker “Analysér”. Så tester Google sidens hastighed og giver den en score fra 0 til 100. Hvis der er problemer med din hjemmesides hastighed, gør værktøjet dig opmærksom på det.

Du bør som minimum teste forsiden på din hjemmeside og de sider, som Google og dine online-annoncer linker til.

3. Til WordPress-brugere: Er dine plugins og temaer opdateret?
Regelmæssig opdatering af dine plugins og temaer i WordPress er med til at sikre, at din hjemmeside altid fungerer korrekt. Samtidig kan opdateringerne hjælpe med at øge ydeevnen af dine plugins og temaer. Du kan derfor øge hastigheden på din hjemmeside på få minutter ved at sikre, at alt er opdateret.

4. Vær synlig, når dine kunder efterspørger dit produkt
Med gratis værktøjer som Google Trends (https://trends.google.com/trends) kan du se, hvornår der søges online efter bestemte søgeord og produktkategorier. Du kan se tendenser på søgeord både globalt og på udvalgte lande.

Derfor kan du få et kvalificeret bud på, hvornår potentielle kunder søger efter dine produkter, og hvornår det er mest fordelagtigt at markedsføre sig.

I Google Trends skriver du først dit søgeord i søgelinjen og trykker “Søg”. Herefter kan du øverst på siden vælge land og tidsperiode.

Vi anbefaler at have fokus på enkelte lande og at benytte et tilbageblik på fem år for at få et retvisende billede af udsving i søgninger i løbet af året.

 

På billedet ses som eksempel tendensen for søgninger på makeup i Danmark.
Alle år viser Google Trends en øget interesse i oktober og november. Du kan derfor med fordel markedsføre makeup-produkter i denne periode, fordi interessen er størst der.

Vil du vide mere om marketingsføring og kommunikation?
Da marketingspillet altid er i evig udvikling og forandring, er det vigtigt at holde dig opdateret. Vi ved, at det kan være svært at bevare det fulde overblik og prioritere, hvilke kanaler der skal fokuseres på frem for andre. Derfor skriver vi løbende indlæg om tips og tricks til, hvordan du kan markedsføre dig bedre.

Har du input til emner, du gerne vil have belyst, eller skal vi hjælpe dig med din samlede marketing og kommunikation, så kontakt os gerne på daniel@addwise.dk