25261500 mml@add-wise.dk

Nu med to nye samarbejdspartnere ombord

Markedsføring bliver en tiltagende kompleks disciplin, som ikke i lighed med tidligere kan varetages af blot en person, der favner bredt. Derfor har ejer af Add-Wise marketing, Michael Møller, skabt en idé ud fra tesen: ”Marketing som deleøkonomi”.

To nye specialistvirksomheder har senest sluttet sig til marketinghuset på Norgesvej 17 i Haderslev, tekstvirksomheden Cortekst og video/foto-ørnen JIFA MEDIA.

Under taget i Haderslev er der samlet nogle af lokalområdets dygtigste virksomheder på deres respektive felter, som tilsammen gør det ud for en velsmurt marketingafdeling af betydelig størrelse. Målgruppen er klassisk mellemstore virksomheder, ofte med et internationalt fokus. Nogle virksomheder har en marketingfunktion, som Add-Wise-huset supplerer og spiller sammen med, andre har ingen interne marketingfolk og overlader hele marketingfunktionen til Add-Wise-huset. Det gør markedsføringen nemmere og effektiv – og ikke mindst målbar.

Specialisterne arbejder i et unikt koncept sammen og bringer deres respektive erfaringer ind i kundernes projekter og behov. Det handler om at spille hinanden gode for alvor og skabe stor værdi for kunderne og ikke mindst kundernes kunder.

Effektivt samarbejde

I den ånd trådte de to nye samarbejdspartnere – tekstbureauet Cortekst og JIFA MEDIA – med starten af 2022 ind i fællesskabet under Add-Wise-paraplyen.

”Det giver kun god mening at få flere personer i huset, som kan hjælpe os med at løfte de spændende opgaver inden for områder, hvor vi normalt henter arbejdskraft udefra. Vi er stærkere, når vi er et hold af specialister, der sparrer med hinanden i dagligdagen og kan byde ind med idéer og eksekvering på hvert vores område,” forklarer Michael Møller, som har drevet Add-Wise i tolv år sammen med et virke som strategisk rådgiver og bestyrelsesmedlem.

Samarbejdet med Mia Rasmussen, ejerleder af Cortekst, blev allerede påbegyndt i slutningen af 2021, hvor hun grundet travlhed i Add-Wise trådte til for at løse tekstopgaver, der skulle i mål inden årets udgang. Det samarbejde fungerede perfekt, så siden årsskiftet har hun været en fast del af huset.

”Jeg var på vej ud af et partnerskab og skulle føre Cortekst videre uden min medstifter. Min plan var at have hjemmekontor, men det gav så meget mere mening at være en del af teamet hos Add-Wise,” fortæller hun og forklarer, at det styrker Cortekst at være en del af et hus med andre kompetencer, samtidig med at det giver en sjovere arbejdsdag.

Ikke længe efter nytåret var skudt ind, fandt Jimmi Falkenberg fra JIFA MEDIA vej til huset på Norgesvej, hvor han også hurtigt blev en fast del af fællesskabet: ”Som fotograf og videograf giver det rigtig meget værdi at være en del af noget større, hvor jeg kan bidrage til deres kundeprojekter, samtidig med at de kan bidrage til mine. Her er masser af plads, og jeg har fået opsat et godt studie med plads til alt, hvad en fotograf kan drømme om,” siger Jimmi Falkenberg, som inviterer de omkringliggende virksomheder til at bruge det nye studie, som var det deres eget. Mange har overvejet selv at investere i udstyr, men det er langt nemmere og billigere at dele kapacitet og kompetence med andre virksomheder i deleøkonomi-konceptet.

 

Løsninger i kundens øjenhøjde

”Markedsføring er så meget mere i dag – og kan meget mere. Det er mere en forpost til et salg end nogensinde. Eksempelvis også i den rigtige promovering af virksomheden med sigte på rekruttering af nye medarbejdere som en strategisk udfordring,” pointerer Michael Møller og fortsætter: ”Derfor er det et stort plus at være et hold af specialister. Ingen er ekspert til alt inden for marketing.

Hvis én person står med ansvaret for al marketing, ender det med, at indsatserne bliver udarbejdet ud fra det område, som den person trives bedst med.” Netop det mener Michael er en helt forkert tilgang til markedsføring: ”Det handler om at se, hvad virksomheden har brug for, når der skal skabes resultater. Ikke hvad vi helst vil lave. Og det er altid vores udgangspunkt og grunden til, at vi starter et samarbejde med en analyse af virksomhedens behov,” forklarer han.

Det betyder derfor meget at have flere ombord, som kan løfte de behov, som virksomhederne har. ”Det er en kæmpe fordel at have Mia og Jimmi med på Add-Wise-holdet. Hver vores virksomhed er blevet stærkere, fordi vi står stærkere sammen. Jeg glæder mig til at se, hvor samarbejdet tager os hen,” slutter Michael Møller, der godt tør love, at der både kommer nye ansættelser i Add-Wise og tilknytning af andre ekspertvirksomheder til huset inden for de kommende måneder. Aktuelt har ti mand deres uregelmæssige gang på Norgesvej 17 – og nu altså også Jimmi og Mia.