25261500 mml@add-wise.dk

Intentionen med Add-Wises altruisme-kampagne var de allerbedste, nemlig at give virksomheder en ekstraordinær og helt gratis håndsrækning på marketing og kommunikation i en svær tid omkranset af Corona.

Stor opmærksomhed og positiv respons fik kampagnen på de sociale medier og til dels i dagspressen. Men antallet af virksomheder og organisationer, der rakte ud efter gratis-tilbuddet var relativ beskeden i forhold til vores forventninger.

Blandt de indkomne forslag og ønsker har vi udvalgt en række, som vi er i færd med eller har løst opgaver for kvit og frit.
Af diskretionsårsager og efter ønske fra virksomhederne fortæller vi ikke, hvem de lyksalige udvalgte er. Deres kunder eller forretningspartnere opdager det nok derude, at der er sket noget før eller siden… 

Den overskuelige interesse for at modtage en gratis ydelse kan skyldes flere forskellige ting. Vi har analyseret lidt på årsagen, og tænker, at det enten kan skyldes tilbageholdenhed (misforstået – for vi mente det vældig alvorligt), forlegenhed ved at tage i mod, angsten for eventuelle forpligtelser (misforstået – for der var ingen catch i det) eller måske at virksomhederne har tusind andre ting at tænke på.

Hvad end der er grunden, så er det en skam. Mange kunne profitere. Mange trænger til bedre profilering og markedsføring. Det er vi i al ubeskedenhed gode til.
Mange venter imidlertid, til det er for sent. Men konkurrenterne sover ikke. Så den holdning er forkert.

I diskretionens navn holder vi det for os selv, hvem vi har løst de annoncerede gratis aktiviteter for.
Men vi kan sige, at vi har lavet en ny identitet med logo og hjemmeside til en frivillig interesseorganisation med udspring i Københavm, en SEO-opdatering for en lokal virksomhed, en pressemeddelelse på dansk og tysk for en videnstung virksomhed og en go-to-market strategi for Tyskland for en software-virksomhed.

Så ikke alle holdt sig tilbage. Og vi holdt (selvfølgelig) ord; Vi brugte vore kernekompetencer indenfor strategi, forretningsudvikling og smarketing (salg og marketing, red.) til at hjælpe andre godt på vej i en god sags tjeneste.

Tak for interessen.

Og dermed lukker vi fredsommeligt altruisme-kampagnen ned for denne gang og ønsker alle alt det bedste på deres vej, ikke dem som kommer til at følges med os i Add-Wise over længere tid end bare denne ene aktivitet.